skip to Main Content

Kwalitatief en Duurzaam Linkbuilden

Met onze methode voor publiciteit én kwalitatieve backlinks.

Public Relations (‘PR’) linkbuilding, ofwel een op het verkrijgen van backlinks gerichte Public Relations-strategie is de meest effectieve en duurzame wijze van linkbuilding. Wij kijken bij de PR-strategie nadrukkelijk verder dan het eigen bedrijfsnieuws; we gaan nieuwsmaken. Dat betekent dat we op basis van uw data/ervaringen en/of ons onderzoek met nieuwswaardige ontwikkelingen en feiten komen die wij vervolgens voor u in de vorm van een persbericht naar de media brengen. Zo wordt u de autoriteit binnen uw vakgebied en verkrijgt u op regelmatige basis publiciteit (en daarmee backlinks).

Onze PR linkbuilding zorgt dus voor een 3-voudige impact:

  1. Het zorgt voor publiciteit en daarmee traffic
  2. Het zorgt voor kwalitatieve backlinks en daarmee vindbaarheid
  3. Het zorgt voor een versterking van de (online)reputatie door de vindbare aanwezigheid van nieuwsberichten op gerenommeerde media.

Doordat één en dezelfde werkzaamheden verschillende doelen bereiken is PR Linkbuilding een veelzijdig en zeer efficiënt marketinginstrument.

Hoe PR linkbuilding werkt

Brainstorm 03

Brainstormsessie(s)

De samenwerking start door samen te sparren over wat er speelt binnen uw bedrijf en in de markt. Wij weten waar we op kunnen inhaken en wat nieuws is. Hiermee kunnen we samen de publiciteit halen. Tijdens deze brainstormsessie wordt de basis voor de PR-strategie gelegd.

1

2

Concepten 04

Uitwerking ideeën in concepten

Aan de hand van de brainstormsessie(s) worden verschillende concepten uitgewerkt van mogelijke nieuwsitems. Wij kijken voor welke media dit mogelijk interessant is en of deze media nuttig is voor de PR-strategie die hiervoor bepaald is. Hierbij moet bijvoorbeeld worden afgevraagd of het nieuws past bij een bepaald medium, of dat medium ten goede komt aan uw bedrijf en of het te brengen nieuws niet recent al door een ander is gebracht.

Perberigten 05

Omzetting concepten in persberichten

Nadat we dit allemaal goed hebben uitgedacht en het verder is uitgewerkt, kunnen we beslissen waar we mee verder gaan en in welke volgorde. De concepten zetten we om in persberichten. Deze persberichten schrijven we zo dat het kant-en-klare nieuwsberichten zijn voor journalisten.

3

4

Edit 06

Samenstellen perslijsten en aanpassen koppen/intro’s

Niet iedere journalist krijgt hetzelfde bericht. We passen de berichten zo aan dat het passend is voor de media waarvoor de journalist schrijft. Daarbij stellen we zorgvuldig perslijsten samen, verschillend per branche en lokale/regionale media. Ook blogs en vakbladen nemen we mee.

Journalists 07

Journalisten benaderen en toezenden persberichten

Door ons grote netwerk kunnen we journalisten nog voordat het persbericht verzonden is al benaderen. Dit doen we wanneer we denken dat het bericht mogelijk een grote nieuwswaarde heeft. In de meeste gevallen sturen we het persbericht (uit uw naam), via een speciaal hiervoor gemaakte software naar de media. Naast redactionele aandacht benaderen wij een groot netwerk van partners waar wij gegarandeerde plaatsingen kunnen bemiddelen, inclusief kwalitatieve backlinks.

5

6

Monitor 08

Monitoring, nabellen en Rapportage

Wanneer het persbericht verzonden is, houdt het nog niet op. We blijven monitoren welke media het bericht openen en welke het vervolgens ook daadwerkelijk publiceren. We bellen journalisten waarvan we denken dat het nogmaals onder de aandacht brengen van dit bericht, alsnog kan leiden tot publicatie. Ongeveer een week na verzending rapporteren we aan u het bereik van het bericht.

Waarom PR Linkbuilding als methode voor backlinks?

Eindeloze mogelijkheden

Doordat wij nieuwsmaken, ligt de focus op meer dan alleen het eigen bedrijfsnieuws. Als brenger van interessante ontwikkelingen zijn er altijd nieuwe mogelijkheden om de publiciteit op te zoeken. Dit geeft een voortdurende bron voor het verzamelen van backlinks.

Kantoor Meetingroom
Kantoor Lobby

Betere kansen op plaatsingen

Door over meer dan alleen het eigen bedrijfsnieuws te berichten, stellen jullie je op als partners van de journalistiek. De nieuwswaarde is groter dan alleen jullie bedrijf en daarmee vergroot je significant de mogelijkheden voor plaatsingen en linkbuilding-succes.

Duurzaam resultaat

Backlinks die voortkomen uit plaatsingen in journalistieke media zijn één van de meest betrouwbare backlinks voor Google. De methode is volledig white-hat en daarmee zowel voor het heden als voor de toekomst een duurzame manier van linkbuilding.

Img 3277
Img 3253

Triple Impact

PR linkbuilding zorgt voor publiciteit, backlinks en een verbeterd online imago. Hiermee zorgt het direct en indirect voor meer bezoekers en door het verbeterde online imago ook voor een verhoogde CTR.

Back To Top