skip to Main Content

Digital PR

Vergroot de naamsbekendheid en versterkt het imago van uw bedrijf

MediaMaze is hét PR-bureau dat net even verder gaat. Wij zijn nieuwsmakers in een digitale wereld. Wij gaan verder dan alleen het eigen bedrijfsnieuws en positioneren u als autoriteit binnen uw branche, door u over ontwikkelingen in de markt te laten vertellen in de media. Wij gaan verder dan alleen een vermelding in de krant van morgen en zorgen voor bereik van uw nieuws bij online media. En wij gaan verder dan alleen kortstondige publiciteit, maar zorgen voor blijvende online vindbaarheid van uw nieuwsberichten en een positieve impact op de vindbaarheid van uw website.

BEDRIJFSNIEUWS

Een bedrijf staat nooit stil, is altijd in beweging. Dit zorgt ervoor dat uw bedrijf met regelmaat nieuwswaardige momenten beleeft, soms groot, soms klein. Door middel van PR (persberichten & het benaderen van journalistieke media) naar buiten te treden werken wij aan uw naamsbekendheid, en bouwen we aan het vertrouwen in uw bedrijf bij relaties, (potentiële) klanten en anderen.

U bent als beste op de hoogte van wat er speelt binnen uw bedrijf. Onze specialiteit is om u te laten inzien welke ontwikkelingen allemaal nieuwswaardig zijn en hierover pakkend geschreven nieuwsberichten te maken en deze berichten effectief te verspreiden op relevante (journalistieke) media.

De gebruikte kanalen verschillen per bericht. Het kan de vakmedia zijn, zowel in de branches waar u actief bent, als die van uw opdrachtgevers of leveranciers. Vaak zijn het ook de lokale- of regionale media, of juist de landelijke media. Voor ieder nieuwsbericht zijn er andere relevante media, we leveren altijd maatwerk.

Uitstekende Eerste Indruk
Making Contacts Easier

NIEUWS OVER DE MARKT

Net als bij uw bedrijf, staan ook de markten waarin u actief bent nooit stil. Er zijn altijd trends, ontwikkelingen en opmerkelijke feiten te berichten over de markten waarin uw bedrijf zich bevindt.

Door samen deze ontwikkelingen te inventariseren, en in persberichten te duiden, positioneren we uw bedrijf als autoriteit binnen de markt. Dat noemen wij ‘nieuwsmaken’.

U stelt zich hiermee op als partner van de journalistiek en doordat niet gefocust wordt op het eigen bedrijf is het voor de journalisten makkelijker om de aangeleverde berichten over te nemen. Op termijn zal deze leidende positie binnen de branche ook leiden tot verzoeken tot informatie, quotes en duiding vanuit de journalistiek, zonder dat uw bedrijf op dat moment op de betreffende onderwerpen zelf actie heeft ondernomen.

De informatie over trends verkrijgen we enerzijds uit uw eigen data en bevindingen, en anderzijds uit publieke bronnen zoals Google Trends. Door deze combinatie van mogelijkheden zijn er bijna altijd wel bronnen om onze verhalen mee te staven.

Digitale PR

Door onze achtergrond in online reputatiemanagement weten wij hoe belangrijk het online imago is. De eerste pagina van de zoekresultaten bepaalt voor het grootste deel hoe het publiek naar een bedrijf kijkt. Wij zijn gewend te focussen op het creëren van vindbaarheid voor de bemiddelde nieuwsberichten/interviews/etc., zodat deze bijdragen aan het online imago. In het verlengde hiervan kunnen wij dus ook zorgdragen voor de vindbaarheid van de nieuwsberichten voor zoekopdrachten naar relevante onderwerpen, zoals naar de betreffende chirurgische ingrepen. Hiermee creëren we, naast primaire zichtbaarheid in de media, een secundaire effect middels doorlopende vindbaarheid.

Kortom, wij zorgen niet alleen voor primaire zichtbaarheid in de media, maar ook voor doorlopende vindbaarheid van de nieuwsberichten en betere zoekmachineposities voor uw website. Onze PR-diensten hebben dus een drievoudige impact.

Basics Of Trust

EXTRA:

ACHTERGRONDEN & PROFIELEN

Wij combineren bovenstaande werkzaamheden met door ons geschreven en bemiddelde plaatsingen in de vorm van achtergrondartikelen en bedrijfsprofielen. Deze plaatsingen dragen rechtstreeks bij aan uw imago en vindbaarheid en geven bronnen voor mediacontacten om voor hun informatie op terug te vallen.

Hoe PR werkt

Brainstormsessie(s)

De samenwerking start door samen te sparren over wat er speelt binnen uw bedrijf en in de markt. Wij weten waar we op kunnen inhaken en wat nieuws is. Hiermee kunnen we samen de publiciteit halen. Tijdens deze brainstormsessie wordt de basis voor de PR-strategie gelegd.

Brainstorm 03
Concepten 04

Uitwerking ideeën in concepten

Aan de hand van de brainstormsessie(s) worden verschillende concepten uitgewerkt van mogelijke nieuwsitems. Wij kijken voor welke media dit mogelijk interessant is en of deze media nuttig is voor de PR-strategie die hiervoor bepaald is. Hierbij moet bijvoorbeeld worden afgevraagd of het nieuws past bij een bepaald medium, of dat medium ten goede komt aan uw bedrijf en of het te brengen nieuws niet recent al door een ander is gebracht.

Omzetting concepten in persberichten

Nadat we dit allemaal goed hebben uitgedacht en het verder is uitgewerkt, kunnen we beslissen waar we mee verder gaan en in welke volgorde. De concepten zetten we om in persberichten. Deze persberichten schrijven we zo dat het kant-en-klare nieuwsberichten zijn voor journalisten

Perberigten 05
Edit 06

Samenstellen perslijsten en aanpassen koppen/intro’s

Niet iedere journalist krijgt hetzelfde bericht. We passen de berichten zo aan dat het passend is voor de media waarvoor de journalist schrijft. Daarbij stellen we zorgvuldig perslijsten samen, verschillend per branche en lokale/regionale media. Ook blogs en vakbladen nemen we mee.

Journalisten benaderen en toezenden persberichten

Door ons grote netwerk kunnen we journalisten nog voordat het persbericht verzonden is al benaderen. Dit doen we wanneer we denken dat het bericht mogelijk een grote nieuwswaarde heeft. In de meeste gevallen sturen we het persbericht (uit uw naam), via een speciaal hiervoor gemaakte software naar de media.

Journalists 07
Monitor 08

MONITORING, NABELLEN EN RAPPORTAGE

Wanneer het persbericht verzonden is, houden we niet op. We blijven monitoren welke media het bericht openen en welke het vervolgens ook daadwerkelijk publiceren. We bellen journalisten waarvan we denken dat het nogmaals onder de aandacht brengen van dit bericht, alsnog kan leiden tot publicatie. Ongeveer een week na verzending rapporteren we aan u het bereik van het bericht.

VRIJBLIJVENDE PR-SCAN VAN 30 MINUTEN

Er is vrijwel altijd ‘nieuw te maken’, ook voor uw bedrijf. Zelfs als u de mogelijkheden niet ziet. Wij zien de mogelijkheden namelijk wel, dat is ons werk!

Met de vrijblijvende en kosteloze PR-scan bespreken we in 30 minuten de publicitaire mogelijkheden voor uw bedrijf. ‘Wat speelt er in uw branche, in uw markt? Aan de hand van welke ‘haakjes’ kunnen we nieuwsmaken? Wat speelt er binnen uw bedrijf?’

Na een half uur hebt u een goed beeld van de mogelijkheden en van onze werkwijze. Aan de hand hiervan kan u beslissen om al dan niet te starten met het verkrijgen van publiciteit en naamsbekendheid.

Digital PR via MediaMaze betekent:

Meer klanten en partners

Door regelmatige media-aandacht wordt er door potentiële relaties aan u gedacht. U wordt vaker benaderd door mogelijke klanten en samenwerkingspartners.

Meer Klanten
Kennis Van Online

Verbeterde online vindbaarheid

Door onze unieke werkwijze en ervaring heeft de publiciteit een maximaal effect op het (online) imago en vindbaarheid van uw bedrijf, met alle voordelen van dien.

Positief sneeuwbaleffect

Uw bedrijf komt in een positieve flow van media-aandacht, waarbij publicaties weer leiden tot nieuwe publicaties en meer vertrouwen vanuit de media.

Positief Sneeubal
Basis Van Vertrouen

Basis van vertrouwen

Nieuwe relaties hebben, op basis van de berichtgeving, meer vertrouwen in uw bedrijf, dan zonder de berichtgeving het geval geweest zou zijn. Dit helpt de samenwerking tijdens de beginfase.

Makkelijker contacten leggen

Doordat er veel, en goede, informatie over u en uw bedrijf te vinden is online, hebt u geen introductie meer nodig. U kunt er op vertrouwen dat u wordt ‘gegoogeld’ en dit positief voor u uitpakt.

Makliker Contact
Back To Top